dimecres, 5 de març del 2008

A fer de mestra, en vaig anar aprenent a les escoles d’estiu

L’any 1977, el Ministerio de Educación y Ciencia, mitjançant un "Título de Maestra de Primera Enseñanza", em donà la facultat d’exercir legalment la tasca d’ensenyar a l’escola.

Però a fer de mestra, de debò, en vaig anar aprenent a les escoles d’estiu. Les explicacions de companyes i companys més veterans que jo, les lliçons de gent experimentada, els intercanvis d’experiències, els debats, les xerrades i l’animat ambient van anar configurant el meu tarannà de mestra.

L’assistència a diverses Escoles d’Estiu del Maresme em va facilitar trobades amb mestres propers; em va possibilitar discussions amb elles i ells i trobar punts de reflexió sobre la nostra feina: em va potenciar l'esperit crític i les ganes d’avançar assajant noves estratègies i tàctiques pedagògiques...

Pensar en les estones passades a les Escoles d’Estiu em produeix un bon regust. Realment en guardo molts bons records.

Núria Manté